UiPath機能一覧

機能別に詳細をまとめた一覧はこちら
作業別に詳細をまとめた一覧はこちら

※解説(日本語訳)はGoogle翻訳を使用しているため、不完全なものもあります。
※アクティビティの()内の日本語は日本語バージョンでの名前です。

Activity (アクティビティ) 解説 解説(日本語訳)
UI Automation  (UI自動化) 
Element (要素)
Mouse (マウス)
Double Click (ダブルクリック)
Double-clicks a specified UI element
指定したUI要素をダブルクリックする
   
Click (クリック)
Clicks a specified UI element
指定されたUI要素をクリックします。
     
Hover (ホバー)
Hovers over a specified UI element
指定されたUI要素の上でホバーします。
   
Keyboard (キーボード)
Type Secure Text (SecureStringで文字入力)
Send a secure string to a UI element
セキュアな文字列でUI要素に入力します。
     
Send Hotkey (ホットキーを押下)
Sends Keyboard shortcuts to a UI element
キーボードショートカットをUI要素に送信する。
     
Type Into (文字を入力)
Sends keystrokes to a UI element. Special keys are supported and can be selected from the drop-doun list.
UI要素にキーストロークを送信します。 特殊キーがサポートされており、ドロップダウンリストから選択できます。
   
Control (コントロール)
Check (チェック)
Selects or clears radio buttons and check boxes
ラジオボタンとチェックボックスを選択または解除する。
     
Select Item (項目を選択)
Selects an item from a combo box or list box. After you indicate the element on screen ,the list with all the avaiable options is displayed in the activity
コンボボックスまたはリストボックスから項目を選択します。 画面上に要素を指定すると、すべての利用可能なオプションを含む一覧がアクティビティに表示されます。
     
Get Text (テキストを取得)
Extracts a text value from a specified UI element
指定されたUI要素からテキスト値を抽出します。
     
Set Text (テキストを設定)
Enables you to write s string to the Text attribute of a specified UI element
特定のUI要素のText属性に文字列を書き込むことができます。
     
Activate (アクティベート)
Enables you to activate a specified UI element
指定したUI要素を有効にすることができます。
     
Highlight (ハイライト)
Visually highlights a specified UI element
指定されたUI要素を視覚的に強調表示する。
     
Set Focus (フォーカスを設定)
Sets keyboard focus to a specified UI element
キーボードフォーカスを指定されたUI要素に設定します。
   
Find (検出)
Anchor Base (アンカーベース)
A container that serches for a UI element by using other UI elements as anchors. This should be used when a reliable selector is not available
他のUI要素をアンカーとして使用してUI要素を検索するコンテナ。 これは信頼性の高いセレクタが利用できない場合に使用する必要があります。
     
Find Relative Element (相対要素を探す)
Serches for a UI element by using a position relative to a fixed element. This should be used when a reliable selector is not available
固定要素に相対的な位置を使用してUI要素を検索します。 これは信頼性の高いセレクタが利用できない場合に使用する必要があります
     
Indicate On Screen (画面上で指定)
Enables the user to select an UI element or region on screen while running the workflow
ワークフローの実行中にユーザーが画面上のUI要素または領域を選択できるようにします。
     
Element Exists (要素の有無を検出)
Enables you to verify if a UI element exists,even if it is not visible
表示されていなくてもUI要素が存在するかどうかを確認できます
     
Find Element (要素を探す)
Waits for the specified UI element to appear on the screen and returns it as a UiElement variable
指定されたUI要素が画面に表示されるのを待ち、それをUiElement変数として返します。
     
Wait Element Vanish (要素の消滅を待つ)
Waits for the specified UI element to disappear from the screen
指定されたUI要素が画面から消えるのを待ちます。
     
Find Children (子要素を探す)
Retrieves a collection of children UI elements according to a specified scope and filter criteria
指定されたスコープとフィルタ条件に従って子要素のUI要素のコレクションを取得します。
     
Get Ancestor (親要素を取得)
Retrieves an ancestor for a specified UI element
指定されたUI要素の祖先を取得します。
     
Element Scope (要素スコープ)
A container that enables you to attach to an existing UI element and perform multiple actions within it
既存のUIエレメントにアタッチし、その中で複数のアクションを実行できるコンテナ
   
Attribute (属性)
Get Attribute (属性を取得)
Retrieves the value of a specified attribute of a UI element
UI要素の指定された属性の値を取得します。
     
Set Clipping Region (クリッピング範囲を指定)
Set the clipping region of a UI element
UI要素のクリッピング領域を設定する
     
Get Position (位置を取得)
Retrieves the bounding rectangle of a specified UI element
指定されたUI要素の境界矩形を取得します。
     
Take Screenshot (スクリーンショットを撮る)
Takes a screenshot of a specified UI element
指定されたUI要素のスクリーンショットを取得します。
     
Wait Attribute (属性を待つ)
Waits for the value of a specified UI element attribute to be equal to a string
指定されたUI要素の属性の値が文字列と等しくなるのを待ちます。
   
Event (イベント)
On Element Appear (要素が出現したとき)
A container that waits for a UI element to appear and enables you to perform multiple actions within it
UI要素が表示されるまで待機し、複数のアクションを実行できるコンテナです。
     
On Element Vanish (要素が消滅したとき)
A container that enables you to perform one or multiple actions after a specified UI element vanishes
指定されたUI要素が消滅した後に1つまたは複数のアクションを実行できるコンテナです。
 
Text (テキスト)
Mouse (マウス)
Double Click Text (テキストをダブルクリック)
Serches for a given string in an indicated UI element and double-clicks it
指定されたUI要素内の指定された文字列を検索し、ダブルクリックします。
     
Click Text (テキストをクリック)
Serches for a given string in an indicated UI element and clicks it
指定されたUI要素内の指定された文字列を検索してクリックします。
     
Hover Text (テキスト上でホバー)
Serches for a given string in an indicated UI element and hovers over it
指定されたUI要素内の指定された文字列を検索し、その上にカーソルを置きます
   
Screen Scraping (画面スクレイピング)
Extract Structured Data (構造化データを取得)
Extracts data from an indicated web page. Youcan specify what information to extract by providing an XML string in the ExtractMetadata field, in the Properties panel. This can easily be generated with all the properties set by using the Data Scraping wizard
指定されたWebページからデータを抽出します。 ExtractMetadataフィールドのXML文字列をプロパティパネルに入力することで、抽出する情報を指定できます。 これは、Data Scrapingウィザードを使用して設定されたすべてのプロパティを使用して簡単に生成できます
     
Find Text Position (テキスト位置を探す)
Serches for a given string in an UI element, and returns another UI element which has the clipping region set to the screen position of that string
UI要素内の指定された文字列を検索し、その文字列のスクリーン位置にクリッピング領域が設定されている別のUI要素を返します
     
Get Full Text (フルテキストを取得)
Extracts a string and its information from an indicated UI element using the FullText screen scraping method. This activity can also be automatically generated when performing screen scraping, along with a container
FullTextスクリーンスクレーピング方法を使用して、指定されたUIエレメントから文字列とその情報を抽出します。 このアクティビティは、画面スクレイピングを実行する際にコンテナとともに自動的に生成することもできます
     
Get Visible Text (表示中のテキストを取得)
Extracts a string and its information from an indicated UI element using the Native screen scraping method. This activity can also be automatically generated when performing screen scraping, along with a container
ネイティブスクリーンスクレイピングメソッドを使用して、指定されたUIエレメントから文字列とその情報を抽出します。 このアクティビティは、画面スクレイピングを実行する際にコンテナとともに自動的に生成することもできます
   
Find (検出)
Text Exists (テキストの有無を確認)
Checks if a text is found in a given UI element
指定されたUIエレメントにテキストがあるかどうかをチェックします。
 
OCR
Mouse (マウス)
Click OCR Text (OCRで検出したテキストをクリック)
Searches for a given string in an indicated UI element using OCR technology and clicks it. By default, the Google OCR engine is used
OCRテクノロジを使用して、指定されたUI要素内の指定された文字列を検索し、クリックします。 デフォルトでは、Google OCRエンジンが使用されています
     
Hover OCR Text (OCRで検出したテキスト上でホバー)
Searches for a given string in an indicated UI element using OCR technology and hovers over it. By default, the Google OCR engine is used
OCRテクノロジを使用して、指定されたUI要素内の指定された文字列を検索し、その上にカーソルを置きます。 デフォルトでは、Google OCRエンジンが使用されています
     
Double Click OCR Text (OCRで検出したテキストをダブルクリック)
Searches for a given string in an indicated UI element using OCR technology and double-clicks it. By default, the Google OCR engine is used
指定されたUI要素内の指定された文字列を、OCRテクノロジを使用して検索し、ダブルクリックします。 デフォルトでは、Google OCRエンジンが使用されています
   
Screen Scraping (画面スクレイピング)
Get OCR Text (OCRでテキストを取得)
Extracts a string and its information from an indicated UI element using the OCR screen scraping method. This activity can also be automatically genetrated when performing screen scraping, along with a container.By default, the Google OCR engine is used
OCRスクリーンスクレイピング方法を使用して、指定されたUIエレメントから文字列とその情報を抽出します。 このアクティビティは、コンテナと一緒にスクリーンスクレイピングを実行するときに自動的に生成されます。デフォルトでは、Google OCRエンジンが使用されます
     
Find OCR Text Position (OCRでテキスト位置を探す)
Searches for a given string in an UI element, and returns another UI element which has the clipping region set to the screen position of that string
UI要素内の指定された文字列を検索し、その文字列のスクリーン位置にクリッピング領域が設定されている別のUI要素を返します
   
Engine (エンジン)
Microsoft Cloud OCR
Extracts a string and its information from an indicated UI element using the MODI Microsoft Cloud OCR engine. It can be used with other OCR activities(Click OCR Text, Hover OCR Text, Double Click OCR Text, Get OCR Text, Find OCR Text Positon)
MODI Microsoft Cloud OCRエンジンを使用して、指定されたUI要素から文字列とその情報を抽出します。 他のOCRアクティビティ([OCRテキスト]、[ホバーOCRテキスト]、[ダブルクリックOCRテキスト]、[OCRテキストの取得]、[OCRテキストポジションの検索]
     
Google Cloud OCR
Extracts a string and its information from an indicated UI element using the Google Cloud OCR engine. It can be used with other OCR activities(Click OCR Text, Hover OCR Text, Double Click OCR Text, Get OCR Text, Find OCR Text Positon)
Google Cloud OCRエンジンを使用して、指定されたUIエレメントから文字列とその情報を抽出します。 他のOCRアクティビティ([OCRテキスト]、[ホバーOCRテキスト]、[ダブルクリックOCRテキスト]、[OCRテキストの取得]、[OCRテキストポジションの検索]
     
Abbyy OCR
     
Abbyy Cloud OCR
Extracts a string and its information from an indicated UI element using the Abbyy Cloud OCR engine. It can be used with other OCR activities(Click OCR Text, Hover OCR Text, Double Click OCR Text, Get OCR Text, Find OCR Text Positon)
Abbyy Cloud OCRエンジンを使用して、指定されたUI要素から文字列とその情報を抽出します。 他のOCRアクティビティ([OCRテキスト]、[ホバーOCRテキスト]、[ダブルクリックOCRテキスト]、[OCRテキストの取得]、[OCRテキストポジションの検索]
     
Google OCR
Extracts a string and its information from an indicated UI element using the Tesseract OCR engine. It can be used with other OCR activities(Click OCR Text, Hover OCR Text, Double Click OCR Text, Get OCR Text, Find OCR Text Positon)
Tesseract OCRエンジンを使用して、指定されたUI要素から文字列とその情報を抽出します。 他のOCRアクティビティ([OCRテキスト]、[ホバーOCRテキスト]、[ダブルクリックOCRテキスト]、[OCRテキストの取得]、[OCRテキストポジションの検索]
     
Microsoft OCR
Extracts a string and its information from an indicated UI element using the MODI OCR engine. It can be used with other OCR activities(Click OCR Text, Hover OCR Text, Double Click OCR Text, Get OCR Text, Find OCR Text Positon)
MODI OCRエンジンを使用して、指定されたUI要素から文字列とその情報を抽出します。 他のOCRアクティビティ([OCRテキスト]、[ホバーOCRテキスト]、[ダブルクリックOCRテキスト]、[OCRテキストの取得]、[OCRテキストポジションの検索]
   
Find (検出)
OCR Text Exists (OCRでテキストの有無を確認)
Checks if a text is found in a given UI element by using OCR techonology
OCRテクノロジを使用して、指定されたUI要素にテキストが存在するかどうかをチェックします。
 
Image (画像)
Mouse (マウス)
Double Click Image (画像をダブルクリック)
Searches for an image inside a UI element and double-clicks it
UI要素内の画像を検索し、ダブルクリックします。
     
Click Image (画像をクリック)
Searches for an image inside a UI element and clicks it
UI要素内の画像を検索してクリックします。
     
Hover Image (画像上でホバー)
Searches for an image inside a UI element and hovers over it
UI要素内の画像を検索し、その上を移動する
   
Find (検出)
Find Image Matches (一致する画像を探す)
Searches for matches for a specific image in a target UI element and returns a collection of UI elements which have the clipping region set to the screen position of the matches
対象のUI要素内の特定の画像の一致を検索し、一致する部分の画面位置にクリッピング領域が設定されたUI要素のコレクションを返します
     
Image Exists (画像の有無を確認)
Checks if an image is found within the specified UI element
指定されたUIエレメント内にイメージがあるかどうかをチェックします。
     
wait image appear (画像を探す)
Waits for an image to appear in a UI element and returns a UI element with the clipping region set to the found image
UI要素に画像が表示されるのを待ち、検出された画像にクリッピング領域が設定されたUI要素を返します。
     
Wait Image Vanish (画像の消滅を待つ)
Waits for an image to disappear from a UI element
UI要素から画像が消えるのを待つ
   
Event (イベント)
On Image Appear (画像が出現したとき)
A container that waits for an image to appear and enables you to perform multiple actions on the found image
イメージが表示されるのを待つコンテナ。見つかったイメージに対して複数のアクションを実行できるようにします。
   
On Image Vanish (画像が消滅したとき)
A container that waits for an image to disappear and enables you execute other activites
イメージが消えるのを待って、他のアクティビティを実行できるコンテナ
   
File (ファイル)
Load Image (画像を読み込み)
Enables you to load an image from the disk and save it to an Image variable
ディスクからイメージをロードしてイメージ変数に保存することができます
     
Save Image (画像を保存)
Enables you to save an image to your disk
イメージをディスクに保存することができます
 
Browser (ブラウザー)

 

Attach Browser (ブラウザーにアタッチ)
A container that enables you to attach to an already opened browser and perform multiple actions within it. This activity is also automatically generated when using the Web recorder
すでに開いているブラウザにアタッチし、その中で複数のアクションを実行できるコンテナです。 このアクティビティは、Webレコーダを使用すると自動的に生成されます
   
Close Tab (タブを閉じる)
Closes a browser page
ブラウザページを閉じる
   
Go Back (前に戻る)
Goes back in the history list of an indicated browser
指定されたブラウザの履歴リストに戻る
   
Go Forward (次へ進む)
Goes forward in the history list of an indicated browser
指定されたブラウザの履歴リストに進みます
   
Go Home (ホームに移動)
Navigates to the current home or start page
現在のホームまたは開始ページに移動する
   
Inject Js Script (JSスクリプトを挿入)
Executes JavaScript code in the context of the web page corresponding to a UiElement
UiElementに対応するWebページのコンテキストでJavaScriptコードを実行します。
   
Navigate To (URLに移動)
Navigates the browser to a given URL
ブラウザを特定のURLに移動します。
   
Open Browser (ブラウザーを開く)
A container that enables you to open a browser at a specified URL and execute multiple activities within it
指定されたURLでブラウザを開き、その中で複数のアクティビティを実行できるコンテナ
   
Refresh Browser (ブラウザーを更新)
Reloads the web page that is currently displayed in the specified browser
指定されたブラウザに現在表示されているWebページを再ロードします。
   
Set Web Attribute (ウェブ属性を設定)
Sets the value of a specified web attribute
指定されたウェブ属性の値を設定します。
 
Window (ウィンドウ)
Attach Window (ウィンドウにアタッチ)
A container that enables you to attach to an already opened window and perform multiple acrtions within it. This activity is also automatically generated when using the Desktop recorder
すでに開いているウィンドウにアタッチし、そのウィンドウ内で複数のアクションを実行できるコンテナ。 このアクティビティは、デスクトップレコーダーを使用すると自動的に生成されます
   
Close Window (ウィンドウを閉じる)
Closes the indicated window
指定されたウィンドウを閉じる
   
Get Activate Window (アクティブウィンドウを取得)
Retrieves the current active Window and enables you to perform multiple actions within it
現在アクティブなウィンドウを取得し、そのウィンドウ内で複数のアクションを実行できるようにします。
   
Hide Window (ウィンドウを隠す)
Hides the indicates window. This makes the window complately invisible
指示するウィンドウを非表示にします。 これにより、ウィンドウが完全に非表示になります
   
Maxmize Window (ウィンドウを最大化)
Maximizes the indicated window
指定されたウィンドウを最大化する
   
Minimize Window (ウィンドウを最小化)
Minimizes the indicated window
指定されたウィンドウを最小化する
   
Move Window (ウィンドウを移動)
Chenges the position and dimensions of the indicated window
指定されたウィンドウの位置と大きさを変更します。
   
Restore Window (ウィンドウを復元)
Restores a specified window to its original size and position
指定したウィンドウを元のサイズと位置に復元します。
   
Show Window (ウィンドウを表示)
Displays and activites the specified window
指定されたウィンドウを表示してアクティブにします。
User Events (ユーザーイベント)
Element Trigger (要素トリガー)
Click Trigger (クリックトリガー)
Monitors click events on specified UI element.Can only be used inside a Monitor Events activity
指定されたUI要素のクリックイベントを監視します。モニタイベントアクティビティ内でのみ使用できます。
   
Key press Trigger (キー操作トリガー)
Monitors keyboard events on specified UI element.Can only be used inside a Monitor Events activity
指定されたUIエレメントでキーボードイベントを監視します。モニタイベントアクティビティ内でのみ使用できます。
 
Image Trigger (画像トリガー)
Click Image Trigger (画像クリックトリガー)
Monitors the Image defined by the target UI element for mouse input. Can only be used inside a Monitor Events activity
ターゲットUIエレメントによって定義された画像をマウス入力用にモニターします。 モニター・イベント・アクティビティー内でのみ使用できます。
 
System Trigger (システムトリガー)
System Trigger (システムトリガー)
Monitors a specified system-wide key and/or mouse event.Can only be used inside a Monitor Events activity
指定されたシステム全体のキーおよび/またはマウスイベントを監視します。Monitor Eventsアクティビティ内でのみ使用できます。
   
Hotkey Trigger (ホットキートリガー)
Monitors a specified system-wide key event.Can only be used inside a Monitor Events activity
指定されたシステム全体のキー・イベントをモニターします。モニター・イベント・アクティビティー内でのみ使用できます。
   
Mouse Trigger (マウストリガー)
Monitors a specified mouse-key conbination system-wide event.Can only be used inside a Monitor Events activity
指定されたマウス・キーの組み合わせをシステム全体のイベントとしてモニターします。モニター・イベント・アクティビティー内でのみ使用できます
 
Get Event info (イベント情報を取得)
Enables you to extract different types of information related to a trigger.Can only be used inside a Monitor Events activity.For example, if you monitor system-wide mouse actions, you can extract the UI elements the user interacts with
トリガに関連するさまざまな種類の情報を抽出できます。モニタイベントアクティビティ内でのみ使用できます。たとえば、システム全体のマウス操作を監視する場合、ユーザが操作するUI要素を抽出できます
 
Moniter Events (イベントを監視)
Listens to multiple activities(also known as triggers)and, when triggered, executes the activities specified in the Event Handler container
複数のアクティビティ(トリガとも呼ばれます)をリッスンし、トリガされると、イベントハンドラコンテナで指定されたアクティビティを実行します
 
Get Source Element (ソース要素を取得)
Extracts the UI element on which the action of a trigger was performed. Supports only UiElement variables and the following activities: Key Press Trigger, Click Image Trigger, Click Trigger.Can only be used inside a Monitor Events activity
トリガーのアクションが実行されたUI要素を抽出します。 UiElement変数と次のアクティビティだけをサポートします:キー押下トリガ、クリック画像トリガ、トリガをクリックします。監視イベントアクティビティ内でのみ使用できます
 
Replay User Event (ユーザーイベントを再現)
Replays the user event that was triggered.Works only with the following activities: KeyPressTrigger, ClickImageTrigger,ClickTrigger,and only if the event is monitored syncronous. Can only be used inside a Monitor Events activity
triggered.Worksのユーザーイベントを、KeyPressTrigger、ClickImageTrigger、ClickTrigger、およびイベントが同期的に監視されている場合にのみ再生します。 モニター・イベント・アクティビティー内でのみ使用できます。
System (システム)
File (ファイル)
Append Line (文字列を追加書き込み)
Appends the specified string to a file, creating the if it does not already exist
指定された文字列をファイルに追加し、存在しない場合はファイルを作成します。
   
Copy File (ファイルをコピー)
Copies a file from a specified location to another
特定の場所から別の場所にファイルをコピーする
   
Create Directory (ディレクトリを作成)
Creates a directory in the specified location
指定された場所にディレクトリを作成します。
   
Create File (ファイルを作成)
Creates a file in the specified location
指定された場所にファイルを作成します。
   
Delete (削除)
Deletes the file or folder in the specified location
指定された場所にあるファイルまたはフォルダを削除します。
   
File Change Trigger (ファイル変更トリガー)
Monitors changes on a specified file or folder. Can only be used inside a Monitor Events activity
指定したファイルまたはフォルダの変更を監視します。 モニター・イベント・アクティビティー内でのみ使用できます。
   
Move File (ファイルを移動)
Moves a file from a specified location to another
特定の場所から別の場所にファイルを移動する
   
Path Exists (パスの有無を確認)
Checks if the specified path exists.The path can represent a file path or a directory path
指定されたパスが存在するかどうかをチェックします。パスは、ファイルパスまたはディレクトリパスを表すことができます。
   
Read Text File (テキストファイルを読み込む)
Reads all characters from a specified file
指定したファイルからすべての文字を読み込みます。
   
Write Text File (テキスをファイルを書き込む)
Writes the specified text into a file.The pre-existing text is overwritten
指定されたテキストをファイルに書き込みます。既存のテキストは上書きされます
 
Clipboard (クリップボード)
Get From Clipboard (クリップボードがら取得)
Retrieves data from the clipboard
クリップボードからデータを取得する
   
Set To Clipboard (クリップボードに設定)
Places a specified text on the clipboard
指定したテキストをクリップボードに配置します。
   
Copy Selected Text (選択されたテキストをコピー)
Gets the selected text using Clipboard functionally
クリップボードを使用して選択されたテキストを機能的に取得します。
 
Application (アプリケーション)
Get Processes (プロセスを取得)
Gets the list of all running processes
実行中のすべてのプロセスのリストを取得します。
   
Kill Process (プロセスを強制終了)
Terminates a specified process
指定されたプロセスを終了する
   
Close Application (アプリケーションを閉じる)
Closes the application corresponding to a specified UI element
指定されたUI要素に対応するアプリケーションを閉じます。
   
Open Application (アプリケーションを開く)
A container that launches a specified application and perform multiple actions within it. Optionally,it can pass a list of arguments to the application
指定されたアプリケーションを起動し、複数のアクションを実行するコンテナ。 オプションで、引数リストをアプリケーションに渡すことができます
   
Start Process (プロセスを開始)
Launches a specified application and can optionally pass a list of arguments to it
指定されたアプリケーションを起動し、引数のリストをオプションで渡すことができます
 
Environment (環境)
Beep (警告音)
Genetrates a simple tone on the speaker
スピーカーで簡単な音色を生成する
   
Get Environment Folder (特殊フォルダーのパスを取得)
Gets the path to the specified system special folder
指定したシステム特殊フォルダへのパスを取得します。
   
Get Environment Variable (環境変数を取得)
Gets the contents of the specifieds environment variable
指定された環境変数の内容を取得します。
   
Get Password (パスワードを取得)
Encrypts a password by associating it with the current user.Only workflows running under the current user context can decrypt the password
パスワードを現在のユーザーに関連付けて暗号化します。現在のユーザーコンテキストで実行されているワークフローのみがパスワードを復号化できます。
 
PowerShell
Invoke Power Shell (PowerShellを呼び出し)
Executes a PowerShell command with specified input parameters
指定した入力パラメータでPowerShellコマンドを実行します。
 
Dialog (ダイアログ)
Input Dialog (入力ダイアログ)
Displays a dialog box that prompts the user with a label message and an input field
ユーザーにラベルメッセージと入力フィールドを要求するダイアログボックスを表示します。
   
Message Box (メッセージボックス)
Displays a message box with a given text with the button options
指定したテキストのメッセージボックスをボタンオプションで表示します。
   
Select File (ファイルを選択)
Open a dialog box to select a file
ダイアログボックスを開いてファイルを選択する
   
Select Folder (フォルダーを選択)
Opens a dialog box to select a folder
フォルダを選択するためのダイアログボックスを開きます
   
Callout (吹き出し)
Displays a pop-up with a title and text for a certain amount of time on a specified UI element
指定されたUIエレメントにタイトルとテキストを含むポップアップを一定時間表示します。
Programming (プログラミング)
Collection (コレクション)
Add To Collection (コレクションに追加)
   
Crear Collection (コレクションを消去)
   
Exists In Collection (コレクション内での有無)
   
Remove From Collection (コレクションから削除)
 
String (文字列)
Is Match (文字列の一致をチェック)
Indicates whether the specified reguler expression finds a match in the specified input string, using the specified matching options
指定された正規表現が指定された入力文字列内で一致するものを見つけたかどうかを、指定された一致オプション
   
Matches (一致する文字列を取得)
Serches an input string for all occurrences of a regular expression and returns all the successful matches
正規表現のすべての出現に対して入力文字列を受け取り、成功したすべての一致を返します
   
Replace (置換)
Within a specified input string, replaces strings that match a regular expression pattern with a specified replacement string
指定された入力文字列内で、正規表現パターンに一致する文字列を指定された置換文字列に置き換えます
 
Datatable (データテーブル)
Generate Data Table (データテーブルを生成)
   
Add Data Column (データ列を追加)
Adds a DataColumn to a specified Datatable
指定したDatatableにDataColumnを追加します。
   
Add Data Row (データ行を追加)
Adds a DataRow to a specified DataTable
指定したDataTableにDataRowを追加します。
   
Build Data Row (データテーブルを構築)
Create a DataTable according to a specified schema
指定したスキーマに従ってDataTableを作成する
   
Clear Data Table (データテーブルをクリア)
Clears the specified DataTable of all data
指定されたすべてのデータのDataTableをクリアします。
   
Get Row Item (行項目を取得)
Gets a value from a DataRow variable according to a specified column
指定した列に従ってDataRow変数から値を取得します。
   
Merge Data Table (データテーブルをマージ)
Merges the specified DataTable with the current DataTable,indicating whether to preserve changes and how to handle missing schema in the current DataTable
指定したDataTableを現在のDataTableにマージし、変更を保持するかどうか、および現在のDataTableにスキーマが存在しない場合の処理方法を示します。
   
Output Data Table (データテーブルを出力)
Writes a DataTable to a string using the CSV format
CSV形式を使用してDataTableを文字列に書き込みます。
   
Remove Data Column (データ列を削除)
Removes a DataColumn from a specified DataTable
指定したDataTableからDataColumnを削除します。
   
Remove Data Row (データ行を削除)
Removes a DataRow from a specified DataTable
指定したDataTableからDataRowを削除します。
   
For Each Row (繰り返し(各行))
Executes an action once for each row in the Datatable provided
提供されているDatatableの各行に対してアクションを1回実行します。
 
Debug (デバッグ)
Write Line (1行を書き込み)
   
Add Log Fields (ログフィールドを追加)
Adds custom log fields to each Log Message
各ログメッセージにカスタムログフィールドを追加します。
   
Comment (コメント)
Adds a comment into the workflow
ワークフローにコメントを追加します。
   
Comment Out (コメントアウト)
A container where you can add activities that won’t be executed at runtime
実行時に実行されないアクティビティを追加できるコンテナ
   
Log Message (メッセージをログ)
Write the specified diagnostic message at the specified level.These messages are also sent to Orchestrator and displayed in the Logs page
指定した診断メッセージを指定したレベルで書き込みます。これらのメッセージはOrchestratorにも送信され、[ログ]ページに表示されます
   
Remove Log Fields (ログフィールドを削除)
Removes custome log fields to each Log Message
カスタムログフィールドを各ログメッセージに削除します。
 
Execute (実行)
Invoke Method (メソッドを読み出し)
   
Invoke Com Method (COMメソッドを呼び出し)
Invokes a method of a specified COM object
指定されたCOMオブジェクトのメソッドを呼び出します。
 
GenericValue (ジェネリック値)
Format Value (値を書式化)
Associates a specific format to generic value that can be used with. ToString and Parse operations. The available formats are Number,DateTime,Currency and Percentage
特定の書式を使用できる汎用値に関連付けます。 ToStringとParseオペレーション 利用可能なフォーマットは、Number、DateTime、Currency、Percentageです。
Workflow (ワークフロー)
Control Flow (コントロール)
Assign (代入)
   
Cancellation Scope (キャンセルスコープ)
   
Delay (待機)
   
Do While (繰り返し(後判定))
   
If (条件分岐)
   
Parallel (並列)
   
Parallel For Each With Body Factory (並列繰り返し(コレクションの各要素))
   
Pick (分岐)
   
Pick Branch (分岐を選択)
   
Sequence (シーケンス)
   
Switch (スイッチ)
   
While (繰り返し(前判定))
   
For Each (繰り返し(コレクションの各要素))
Performs an activity or series of activities on each element of an enumeration
列挙の各要素に対して一連のアクティビティまたは一連のアクティビティを実行します。
   
Break (繰り返しをブレーク)
Exits the For Each activity and continues the workflow with the activity that follows it
For Eachアクティビティを終了し、それに続くアクティビティでワークフローを続行します。
   
Retry Scope (リトライスコープ)
Retries the contained activities as long as the condition is not met or an error is thrown
条件が満たされていないか、エラーがスローされている限り、含まれているアクティビティを再試行します。
 
Flowchart (フローチャート)
Flowchart (フローチャート)
   
Flow Decision (フロー条件分岐)
   
Flow Switch (フロースイッチ)
 
State Machine (ステートマシン)
State Machine (ステートマシン)
   
State (ステート)
   
Final State (最終ステート)
 
Error Handling (エラー処理)
Rethrow (再スロー)
   
Terminate Workflow (ワークフローを終了)
   
Throw (スロー)
   
Try Catch (トライキャッチ)
 
Checkpoint (チェックポイント)
Check False (Falseか確認)
Checks if a given boolean expression is false and generates an error with a specified message when the expression is true
指定されたブール式が偽であるかどうかをチェックし、式が真のときに指定されたメッセージでエラーを生成します。
   
Check True (Trueか確認)
Checks if a given boolean expression is true and generates an error with a specified message when the expression is false
指定されたブール式が真であるかどうかをチェックし、式が偽のときに指定されたメッセージでエラーを生成します。
 
Invoke (呼び出し)
Invoke Workflow File (ワークフローファイルを呼び出し)
Synchronously invokes a specified workflow, optionally passing it a list of input arguments
指定されたワークフローを同期的に呼び出し、必要に応じて入力引数のリストを渡します
   
Launch Workflow Interactive (対話型ワークフローを起動)
Synchronously invokes a specified workflow, forcing an interactive Windows session, if necessary. Optionally, you can pass it a list of input arguments
必要に応じて、指定されたワークフローを同期的に呼び出し、インタラクティブなWindowsセッションを強制します。 オプションで、入力引数のリストを渡すことができます
Orchestrator 
Queues (キュー)
Postpone Transaction Item (トランザクションアイテムを延期)
Add time parameters between which a transaction must be processed(not before Defer Date and no later than Due Date)
トランザクションを処理しなければならない時間パラメータを追加します(Defer Dateの前ではなく、Due Dateよりも遅くなければなりません)
   
Add Queue Item (キューアイテムを追加)
Adds a new item in the queue. The status of the item will be New
キューに新しい項目を追加します。 アイテムの状態は新規になります
   
Add Transaction Item (トランザクションアイテムを追加)
Adds a new item in the queue and starts a transaction. The status of the item will be set to InProgress. Returns the item as a QueueItem variable
キューに新しい項目を追加し、トランザクションを開始します。 アイテムのステータスはInProgressに設定されます。 項目をQueueItem変数として返します。
   
Get Transaction Item (トランザクションアイテムを取得)
Gets an item from the queue so that you can process it(start the transaction)and sets its status to In Progress
トランザクションを開始できるようにキューからアイテムを取得し(トランザクションを開始する)、ステータスを進行中に設定します
   
Set Transaction Status (トランザクションのステータスを設定)
Sets the status of a transaction item to Failed or Successful
トランザクションアイテムのステータスを失敗または成功に設定します。
 
Assets (アセット)
Get Asset (アセットを取得)
Gets a specified asset by using a provided AssetName. If the asset is not global, it must be assigned to the local robot in order to be retrieved
指定されたAssetNameを使用して指定されたアセットを取得します。 アセットがグローバルでない場合は、取得するためにローカルロボットにアセットを割り当てる必要があります
   
Get Credential  (資格情報を取得)
Gets a specified credential by using a provided AssetName, and returns a username and a secure password
指定されたAssetNameを使用して指定された資格情報を取得し、ユーザー名と安全なパスワードを返します。
 
Process (プロセス)
Should Stop (停止すべきか確認)
Checks if Stop was triggered in UiPath Orchestrator
停止がUiPath Orchestratorでトリガされたかどうかをチェックします。